آرایش و زیبایی

آرایش ملایم دخترانه تنها در ۵ دقیقه!

آرایش ملایم دخترانه تنها در ۵ دقیقه!

آرایش ملایم دخترانه تنها در ۵ دقیقه!

پوست لایه محافظ مستحکمی است که آلودگی‌های هوا به راحتی امکان نفوذ به آن را ندارند. اما آلودگی هوا به مرور آسیب‌هایی را به لایه بیرونی پوست وارد می‌کند تا این لایه محافظ تضعیف شده و در نهایت اجازه ورود عناصر و ذرات معلق در هوای آلوده را به سطوح زیرین پوست بدهد.

توجه داشته باشید که حتی در مناطق دور از شهر یا روستاها نیز می‌توان تاثیر آلودگی بر پوست را شاهد بود. آلودگی هوا به راحتی از طریق اتمسفر، آب و خاک جابجا شده و می‌تواند بر روی محیط زیست روستاها و طبیعتا انسان‌هایی که در آن مناطق زندگی می‌کنند تاثیرات منفی خود را بگذارد.

آلودگی هوا تاثیر مخربی بر روی اپیدرم پوست گذاشته و باعث افزایش حساسیت و پیری زودرس خواهد شد. آلودگی هوا با ایجاد اختلال در لایه‌های محافظتی پوست باعث برهم زدن تعادل میکروبیوم پوست می‌شود.ذرات آلودگی با انباشته شدن در منافذ پوستی باعث ایجاد التهابات و مشکلاتی نظیر آکنه و آسیب دیدن لایه‌های عمیق‌تر پوست خواهد شد. این موضوع چروک و تغییر رنگ در این قسمت‌های پوست را به دنبال خواهد داشت.

بسیاری از ذرات موجود در آلودگی هوا به اندازه کافی کوچک هستند تا به سطح تضعیف شده پوست نفوذ کرده و مشکلاتی را برای شما به وجود آورند. به همین دلیل مراقبت از لایه بیرونی پوست برای سلامتی و زیبایی اهمیت زیادی دارد.

سنگینی هوای آلوده باعث فیلتر شدن نور خورشید و در نتیجه اختلال در سنتز ویتامین D توسط پوست خواهد شد. این مساله در بلند مدت به علت رادیکال‌های آزادی که در هوای روزهای بسیار آلوده وجود دارد، عوارض پوستی متعددی را برای افراد جامعه به دنبال خواهد داشت.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *